Lezárult az e-sport versenyszezon

forrás: Prím Online, 2020. augusztus 6. 18:20

Véget értek a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság második évadának küzdelmei. A 2019/2020-as évad 8 versenyszámában összesen 7696 játékos- és 802 csapatnevezés érkezett. A bajnokság 410 órányi online közvetítései 720 ezer nézőt vonzottak és 1,3 millió élő megtekintést generáltak a versenyidőszakban.

Bár a sportélet leállt a koronavírus következtében, az e-sportokra és a K&H Nemzeti E-sport Bajnokság lebonyolítására ez nem volt hatással. A tervezett offline döntők a játékosok biztonsága érdekében online zajlottak mindegyik versenyszámban, a bajnokság összdíjazása 15 millió forint volt. 

 

A K&H MNEB League of Legends döntőjében az alapszakaszt szinte hibátlanul teljesítő Wonder Stag Esports és a tavalyi bajnok Team Plague találkozott, ahol egy Best-of-5 összecsapás keretében a Team Plague csodálatos és meggyőző játékkal végül 3-1-re legyőzte ellenfelét. A legjobb magyar League of Legends csapat a címvédésen túl 1,3 millió forintot nyert, és bejutott az Esports Balkan League zárt selejtezőjébe. A bajnokság MVP-je a WSE felső ösvényese, Szlovák “MarineHBS” Máté lett.

 

A K&H MNEB Hearthstone versenyszámban 6 állomáson keresztül gyűjtötték a pontokat hazánk legjobb kártyajátékosai. Közülük az első 8 került be a nagydöntőbe. A kettős kieséses rendszerben rendezett finálét végig dominálva, vereség nélkül jutott a fináléba a tavalyi győztes Balázs “Hulkeinstein” Sebestyén, aki végül egy rendkívül szoros párharcban 3-2-re legyőzte csapattársát, Antal "Wuncler" Félixet.

 

 

A K&H MNEB CS:GO döntőjében az alapszakaszt hibátlanul teljesítő Budapest Five (szezon alatt Salamander) és a WiLD találkozott. A döntőben Best-of-5 összecsapásban nyert a Budapest Five, aki a címvédésen túl 1,3 millió forintot nyert. A bajnokság MVP-je az egyik legtehetségesebb hazai játékos, a 18 éves Torzsás “torzsi” Ádám lett.

 

A K&H MNEB PUBG versenyszámban 12 állomáson keresztül gyűjtötték a pontokat hazánk legjobb PUBG csapatai. Közülük az első 16 került be a nagydöntőbe, akik egy egész napos élő közvetítés keretében küzdöttek meg a több mint 2,7 millió forintos összdíjazásért. A végső győzelem csak a legutolsó, 10. pályán dőlt el, a KmK javára. A második helyezett a Budapest Five lett, a dobogó harmadik fokára a Pizza Monkey állhatott fel. 

 

A K&H MNEB R6S versenyszámban az alapszakaszt veretlenül teljesítő Salamander és az óriási meglepetésre a címvédő WiLD-ot kiütő Team Plague találkozott. A nemzetközi vizeket is megjárt Salamander toronymagas esélyese volt az összecsapásnak, és elképesztő dominanciával 3-0-ra nyerték a nagydöntőt, ezzel bezsebelve a győztesnek járó 1,3 millió forintot. Az MVP a Salamander csapatkapitánya és oszlopos tagja, Juhász “DogeFather” Gábor lett.

 

A K&H MNEB HPCL, azaz a FIFA 20 játék 11v11 elleni játékmódjának 2020-as tavaszi szezonja végletekig kiélezett küzdelmet hozott. A bajnoki címért három csapat, a Nice Gaming, a DVSC és a DigiSport Honvéd is versenybe szállt, de végül előbbi kettő között dőlt el az aranyérem sorsa az utolsó fordulóban, a DVSC javára. 

 

 

A HUNESZ Masters az első hazai FIFA grassroots kupasorozat, mely fél év és 20 állomás után online döntővel zárult. A két platformon megrendezett FIFA 1v1 versenyen PlayStation4-en az MTK játékosa, Majorosi Krisztián nyert, míg XBOX-on meglepetésre Reznák Dániel a döntőben maga mögé utasította az Ajax korábbi játékosát és a V4 Future Sports Festival 2018 győztesét, Szirtesi “Gabinho” Gábort.

 

Az MNASZ - HUNESZ E-sport Országos GTSport Autószimulátor Bajnokság alapszakaszának legeredményesebb versenyzője, Blazsán Patrik nyerte végül a bajnokság döntőjét is, maga mögé utasítva Báder Benjámint és Szarka Zsoltot. Patrik egyébként mindössze két tizedmásodperccel maradt el a hivatalos világcsúcstól a barcelonai pályán. 

 

„Az e-sportban az innováció és a sportolókra jellemző elhivatottság, eltökéltség találkozik egymással, a K&H pedig a sportnak ezen a területén is szeretne példát mutatni, és felkarolni a hazai tehetségeket. A bajnokságon az e-sportolók ismét megmutatták, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni, és a már jól ismert bajnokok mellett idén számos új, feltörekvő reménységet ismerhettünk meg. Örülünk annak, hogy támogatásunk révén az e-sport a vírusjárvány ideje alatt is lehetőséget biztosított a versenyzésre és szurkolásra” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.  

 

“A járványügyi helyzet speciális körülményei ellenére sikeresen zárultak a K&H MNEB 2. évadának versenyei. Örömmel jelenthetjük ki, hogy minden téren sikerült a tervezett eredményeinket túlszárnyalni: rekordszámú nevezés, növekvő stream nézettség és bővülő közösségi média elérés. Mindez jól mutatja, hogy a hazai e-sport továbbra is dinamikusan növekszik, és egyre komolyabban vehető mind társadalmilag, mind gazdasági értelemben. Ezúton is köszönjük a verseny szponzorainak, a csapatoknak, közreműködő partnereinknek és a szurkolóknak, hogy mindez létrejöhetett” – nyilatkozta Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.

Kulcsszavak: e-sport

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói

Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM*  vagy IKT**  szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.

2024. április 27. 17:03

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

2024. április 27. 13:59

A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek

Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.

2024. április 27. 12:10

Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra

A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.

2024. április 27. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50