Interjú a Magyar E-sport Válogatott tagjával

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 6. 11:24

Fantasztikus játékkal Varga „BendeJuice” Bendegúz vívta ki az első helyet júniusban az eFootball 2022-es nemzeti válogatóversenyének nagydöntőjén a budapesti PlayIT Show-n, így ő képviselheti hazánkat a közelgő szeptemberi Európa-bajnokságon Montenegróban. Ennek apropóján beszélgettünk a TrollFoci-Hálószaggató Esport csapat 20 éves kiválóságával, aki nem csupán a virtuális térben, de a való életben is aktív résztvevője a labdarúgásnak: profi pályafutását követően jelenleg futballedzőnek tanul.

 

Mindenekelőtt gratulálunk a győzelmedhez, amelynek révén a Magyar E-sport Válogatott tagja lettél. Milyen elvárásokkal indultál a megmérettetésen?

Köszönöm szépen! Megmondom őszintén, nem számítottam erre az eredményre. Természetesen minden tornán úgy indulok el, hogy nyerni szeretnék, de most próbáltam a realitás talaján maradni. Korábban ugyanis jobbára a FIFA-játékban versenyeztem, illetve a riválisaimnál kevesebbet játszottam a futballszimulátor 2022-es kiadásával, így nem a győzelmet tűztem ki célul. De nagyon örülök, hogy sikerült!

 

Kérlek, meséld el azok kedvéért, akik kevésbé jártasak az e-foci világában, hogy mi a különbség a két játék között.

Az eFootball egyéni játék, tehát valamennyi pályán lévő karaktert egy játékos irányítja, míg a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nevével fémjelzett játékban elsősorban csapatban, 11 a 11 ellen játszunk, akárcsak a rendes fociban, tehát a hagyományos posztokon, ahol mindenkinek megvan a saját karaktere. Persze ez utóbbiban is küzdhetünk egy az egy elleni felállásban – ebben a játékmódban is indulok viadalokon, és az elért eredményeim miatt éppen idén szerződtetett 1v1-es játékosként is a TrollFoci-Hálószaggató Esport. Tulajdonképpen az ott eddig szerzett ismereteimet ültettem át az eFootballba, nem volt ismeretlen tehát számomra, hogy én „vezessek” egy egész csapatot. A júniusi nagydöntőben a Manchester Uniteddel léptem pályára, mivel az a kedvencem, és a kedvenc focistám, Cristiano Ronaldo is ott játszik jelenleg.

 

 

Nyolcadik kiemeltként jutottál be az eFootball nemzeti válogatóversenyének a fináléjába, mondhatni az „utolsó” helyről sikerült kivívnod a győzelmet. Melyik összecsapás állított a legnagyobb kihívás elé?

Valamennyi mérkőzés igen szoros volt, hiszen kiváló játékosok ellen kellett bizonyítanom. Kezdetként mindjárt a nemzeti válogatott tavalyi tagjával, az első helyen kiemelt Cujóval (Keresztes Hunor) szemben, aki ugyancsak a TrollFoci-Hálószaggató Esport versenyzője. Már az első meccsen nagyon magasra tette a lécet, hiszen a 92. percben kiegyenlített, majd a 121. percben a győztes találatot is megszerezte, a következő két találkozónkat azonban már sikerült megnyernem. Nagy kihívást jelentett a második kör is, ahol Majorosi Chrisszel, az MTK e-sportolójával játszottam, de a felsőházi döntő meccsei voltak a legnehezebbek. Tibikunnal ugyanis végig igen nagy presztízscsatát vívtunk: az első mérkőzésünkön például hátrányból fordított, a harmadik során pedig csak a 120. percben tudtam egyenlíteni, és végül büntetőpárbajban sikerült fölé kerekednem. Szerencsére mindvégig jól tudtam koncentrálni, így a fináléban, a szintén az MTK színeiben induló GodorDonat ellen is. Az első mérkőzésünket éppen Ronaldo góljával nyertem meg, a 90. percben, míg a végső összecsapásunkat szintén büntetőkkel.

 

Több mint hatéves e-sport-tapasztalattal rendelkezel, de nem csupán rajongója, hanem aktív résztvevője is vagy a labdarúgásnak. Tavaly mondtál búcsút profi pályafutásodnak, amelynek folyamán például kétszer is dobogóra állhattál a BVSC-Zugló ifjúsági csapatával a másodosztályban, azután az Ikarus BSE színeiben a BLSZ I. osztályában is bemutatkoztál, majd az egyetem mellett döntöttél, ahol futballedzőnek tanulsz. Miért választottad ezt a hivatást?

Azért szeretnék futballedző lenni, mert Édesapám is az. Igazából a focipályára születtem, és négyéves koromban olyannyira beleszerettem, hogy azóta a foci az életem, és részben ezért kezdtem el a virtuális térben is ezzel játszani. A sportolás és a játék szerintem remek összhangban vannak egymással, nagyon jó dolognak tartom például, hogy a virtuálisan elsajátított cseleket megpróbálhatod a való életben is megcsinálni, és ez fordítva is igaz. Én egyébként azt valósítom meg a FIFA-játékban, amit a profi pályafutásom során nem tudtam: ott belső védőként játszottam, mivel mindig is magasabb voltam a kortársaimnál, tehát „lassabb”, „nagydarab” gyereknek számítottam, itt viszont a jobb szélső posztján azt élem ki, hogy alacsony vagyok, és nagyon fürge. E-sportolóként nagyon pozitív és élménydús időszaknak bizonyult számomra az elmúlt év, hiszen a FIFA22-ben egyéniben a 4. helyet szereztem meg az őszi K&H E-kupán, majd miután a Magyar E-sport Válogatott tagja lettem, a TrollFocival megnyertük a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tizenharmadik szezonját.

 

A közelgő Európa-bajnokság egyúttal a decemberi 14. IESF Világbajnokság kvalifikációs selejtezője is lesz. Hogyan készülsz a megmérettetésre?

Naponta körülbelül 5-6 órát gyakorolok a játékkal. Minderre azért nyílik lehetőségem, mert mind a Magyar E-sport Szövetségtől, a HUNESZ-től, mind a csapatomtól minden támogatást megkapok, hogy a lehető legjobban sikerüljön a felkészülésem, ami most a legfontosabb az életemben. Nagyon hálás vagyok nekik ezért, ahogy Cujónak is, aki szintén nagyon sokat segít nekem ebben.

Kulcsszavak: e-sport

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

2024. április 30. 19:43

Adatbiztonsági frissítést adott ki az ASUSTOR

Az ADM 4.3 az adatbiztonságra összpontosít. A zsarolóvírusok és más rosszindulatú programok terjedésével az ADM 4.3 megerősíti védelmét és hivatalossá tesz számos új adatbiztonsági funkciót.

2024. április 30. 18:00

A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG

Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.

2024. április 30. 16:17

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

2024. április 30. 14:41

Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását

Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét. 

2024. április 30. 13:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14