Rekordszámú intézmény a K&H Egyetemi E-sport Kupa idei versenyén
A Magyar E-sport Szövetség által szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa harmadik éve nyújt lehetőséget a magyar egyetemisták és főiskolások számára, hogy megmutassák tehetségüket és tudásukat League of Legends, Rocket League és Valorant játékokban. Idén rekordszámú, tizenhárom felsőoktatási intézmény jelezte részvételét, rendezett selejtezőket és küldte legjobbjait a végső összecsapásra. A Gamerland arénában március 27-én megrendezett döntőn kiderült, melyek a legerősebb hazai egyetemek az e-sportban.
A döntőben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata elképesztő teljesítménnyel hódította el az elsőséget mind a Valorant, mind a League of Legends versenyszámokban, lenyűgözve a nézőket és ellenfeleiket egyaránt. Külön érdekesség, hogy a BME már harmadik alkalommal kvalifikálta magát nemzetközi megmérettetésre League of Legends-ben. Az University Esports Masters 2024-as évadában Magyarország is helyet kapott az Európai Egyetemi E-sport Bajnokság nemzetközi küzdelmeiben. A K&H Egyetemi E-sport Kupa legjobb Rocket League, League of Legends és Valorant csapatai a nemzetközi csoportkörbe juthattak tovább, ahol többek között Franciaország, Spanyolország, Portugália, az Egyesült Királyság, az Ír Köztársaság, Olaszország, Németország, Lengyelország, Cseh Köztársaság, Ukrajna, Hollandia, Belgium, Szlovákia, Litvánia és Törökország legjobb egyetemi csapataival találkozhatnak.
A Budapesti Metropolitan Egyetem csapatának vezetője, Zubor "Gogi" Ádám, a 2022-es válogatott keret után most ismét bizonyította tehetségét. A Rocket League-ben aratott győzelmükkel bebiztosították helyüket az University E-sports Masters 2024 csoportkörébe az Invitational első helyezettjeként.
A döntőben egy negyedik játék az EA SPORTS FC 24 legjobbjai is képviseltették magukat, és végül a Boresz E-sport Akadémia játékosa, a Neumann János Egyetem góllövője, Vén Balázs bizonyult a legjobbnak.
„Ezek az sporteredmények nemcsak a csapatok kemény munkájának köszönhetőek, hanem a magyar e-sport növekvő lendületének is egyértelmű jelei. A verseny egyúttal azt is jól mutatja, hogy milyen magas szintű tudást és elkötelezettséget igényel ez az innovatív sportág, amelynek kezdetektől támogatói vagyunk” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – League of Legends
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – Valorant
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett Széchenyi István Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Online verseny
1. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
2. helyezett: Metropolitan Egyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Invitational
1. helyezett: Budapesti Metropolitan Egyetem
2. helyezett: Debreceni Egyetem
3. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – EA FC 24 Challenge powered by Samsung Odyssey
1. helyezett: Vén Balázs – Debreceni Egyetem
2. helyezett: Banga József – Debreceni Egyetem
3. helyezett: Szabadkai Csaba – Budapesti Gazdasági Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
- PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
- Elkezdődött a várva várt League of Legends bajnokság
- Az MNASZ első iRacing bajnokságának szakmai partnere és társ kiírója a HUNESZ
- Indul a Lenovo egész éves e-sport rendezvénysorozata
- Az e-sport élvonalában: az LG meghosszabbítja partnerségét a Gen.G-vel
- 12 milliót kaptak az e-sport bajnokok
- Új programmal jelentkezett a HUNESZ
- Esport csapattal fejlesztette új fülhallgatóit a Sony
- Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Európa vezető zöld kriptobányászati vállalatává fejlődne a magyar Greenhash
Károsanyagkibocsátás nélkül, a megújuló erőművek bővülését felhasználva forradalmasítja a bitcoin bányászatot egy magyar techcég. Az Enerhash Technologies Zrt., mely az indulása óta eltelt három év alatt összesen több milliárd forint értékben kapott magánbefektetést, és idén év végéig belépne a BÉT XTEND piacára is. A nyilvános bevezetésre való felkészülés részeként a vállalat felveszi a Greenhash márkanevet. A cég tavaly kiugró, 1,3 milliárd forintos adózott eredményt ért el és jelenleg is több zöld kriptobányászati projektet üzemeltet svédországi és új-zélandi vízierőművekkel együttműködve. A már megszerzett tapasztalatok tükrében, a tervezett forrásbevonásokkal együtt érdemi kapacitás és árbevétel bővülést tervez a cég.
Új lehetőség nyílik meg a magyar egészségügyi innovátorok előtt
Vezető európai gyógyszeripari vállalatokkal, a Chiesi Grouppal és a SYNLAB Italy-val karöltve indította útjára az InnoStars Connect programot az EIT Health, az Európai Unió intézményeként működő Európai Innovációs és Technológiai Intézet egészségügyre fókuszáló egysége.
Robotkutyához fejlesztett hámot a világhírű magyar márka
A JULIUS-K9 Európa vezető kutyahámgyártója perszonalizálható hordozóhámot fejlesztett az Unitree Robotics egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Go2 robotkutyáihoz. A dizájn díjas, magas minőségű termékeiről világszerte ismert cég első robotikai kiegészítője a tulajdonos egyéni preferenciái szerint feliratozható.
Az Influence Media nyerte a Lufthansa Systems Hungária kommunikációs tenderét
Az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Lufthansa Systems Hungária légiközlekedési informatikai vállalat meghívásos, többfordulós, vállalati kommunikációs és employer branding feladatokra kiírt tenderét. Az együttműködés az idei év elején indult.
Szurkolj otthon a Samsung AI-támogatott 8K tévéivel!
Idén nyáron látványos események dobogtatják meg világszerte a sportrajongók szívét. A szurkolószezon kiváló alkalom lehet az otthoni audiovizuális készülékek, vagy akár házimozi rendszer frissítésére. A Samsung legújabb tévé- és hangprojektor termékcsaládjainak AI-alapú funkciói fokozzák a 8K nézői élményt, emelve a „focinyár” színvonalát, ahhoz hasonló érzést nyújtva, mintha a felhasználó a stadionban ülne.