Számítógép segítségével, szórakoztatóan mérik a diákok tudását
A kutató a 706 millió forintos uniós támogatással megvalósuló projekt nyitókonferenciájához kapcsolódó sajtótájékoztatón elmondta, a tanárok feleltetésekkel, dolgozatokkal rendszeresen mérik a diákok fejlődését. Az ilyen értékelésben azonban sok szubjektív elem van, előkészítésük költséges, kijavításuk sok munkát igényel, s nehezen megoldható, hogy a különböző felkészültségű gyerekek más-más feladatot kapjanak.
Világszerte több helyen folyik elektronikus tesztrendszerek fejlesztése, ezek azonban elsősorban a középiskolás korosztályra koncentrálnak. Az SZTE által kidolgozandó rendszer célja az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományos tudás részletes felmérése az első hat évfolyamban - tudatta a professzor.
A rendszer 2014 elejéig tartó kialakításában mintegy háromszáz hazai és külhoni iskola vesz részt. Több ezer feladatsor készül, a diákok a központi szerveren tárolt feladatokat bárhonnan, bármikor elérhetik, saját számítógépeiken megoldhatják, és eredményeikről azonnal visszajelzést kapnak. A módszer alkalmas arra is, hogy meghatározza, egyes diákok mely részterületen szorulnak fejlesztésre - közölte az egyetemi tanár.
Molnár Gyöngyvér, a kutatócsoport munkatársa elmondta, a színes, beszélő, animációkat és videókat is lejátszó tesztrendszer alkalmas több helyes válasz kezelésére is. A gyerekek élvezik a feladatsorok megoldását. Kihívásként élik meg, ellentétben a kényszerként kezelt papíralapú fekete-fehér felmérésekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
- Készül az Informatórium, a szegedi „szuperintegrált tér”
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Húsz éves a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriuma
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Könyvfesztivál - Blog, hálózat, élet és filozófia: Csermely Péter könyvbemutatója
- Robotok és hackerek az idei Simonyi konferencián
- Újgenerációs informatikai hálózat a NIIF-programban
- Daganatos betegségek hatékony gyógyítását segítő szoftverek készültek Szegeden
- 1 Pbyte-ra nőtt a NIIFI tudományos adattároló szolgáltatásának összkapacitása
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.