Ericsson Pieróval látványosabb a sportközvetítés

forrás: Prím Online, 2016. április 20. 11:18

Az Ericsson bejelentette a Piero Augmented Reality szoftvert, egy olyan élvonalbeli szoftverrendszert, amellyel a műsorszolgáltatók tovább színesíthetik a sportprogramjaikat és még lebilincselőbb élményt kínálhatnak nézőiknek. 

Az Ericsson Piero Augmented Reality megoldásával a műsorszolgáltatók valós időben rávetített 3D grafikát és elemzéseket jeleníthetnek meg az élő stúdióadások és sportjáték közvetítések során. A grafikus sportelemzéseket akár a rendszer üzemeltetője, akár a műsorvezető is megjelenítheti egy táblagéppel. A 3D grafikus képeket ezután a stúdió padlójára vetítik, hogy a műsorvezetők az elemzés menetét anélkül szemléltethessék, hogy ehhez ki kellene lépni a stúdió környezetből. A szoftvert jelenleg a BBC teszteli ikonikus futball összefoglaló programjában, a „Match of the Day”-ben.

 

 

A piacvezető technológia, amely globálisan a Las Vegasban a 2016-os NAB Show-n mutatkozott be, egyszerűen integrálható az elterjedtebb mozgáskövető stúdiórendszerekbe, beleértve a Motion Analysis és nCam szoftvereket is, valamint a népszerű Opta sportinformációs szolgáltatásba. A Piero Sports Graphics rendszerben már elérhető szolgáltatásokon kívül az új funkciók többek között a következők: 

  • 3D Virtual Replay – a stúdió padlóján a meccsből visszajátszott felvételt jelenít meg
  • 3D Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta labdaérintési adatai alapján
  • Goal Build Up – egy gólhoz vagy rálövéshez vezető átadásokat jeleníti meg
  • Pass Map – egy csapat átadásait jeleníti meg egy játék során 
  • A stúdió padlóján 3D kivetítésként megjelenített bejátszások a játék eseményeiről
  • 3D Shots on goal - a labda mozgását jeleníti meg góloknál és kapura lövéseknél
  • Penalty Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta büntetőrúgás adatai alapján

 

 

 

Thorsten Sauer, az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Amikor a TV-ben először sugároztak sportműsorokat, az adatok vizuális megjelenítése az alapvető statisztikák közlésére szorítkozott, amelyeket a tényleges sportesemény bejátszásoktól elkülönítve ismertettek, és kizárólag a szakkommentátorokon múlt, hogy azok érthetőek voltak-e vagy sem. A Piero Augmented Reality lehetővé teszi, hogy a műsorvezetők túllépjenek a kezdetleges, előre elkészített két dimenziós grafikán, és az adatok felhasználásával még lebilincselőbb vizuális élményt nyújtva és a még jobb ráhangolódást segítve életre keltsék a sporteseményeket. Mivel 2016-ban jelentős sportesemények elé nézünk, meggyőződésünk, hogy ez az iparági szinten vezető technológia még szélesebb nézőközönség számára teheti vonzóbbá a sportműsorokat."

 

A Piero Augmented Reality az Ericsson termékkínálatának része. A Piero az Ericsson globális szinten vezető valós idejű sport grafikai szoftvere, amelyet kifejezetten műsorvezetők és TV műsorszolgáltatók számára terveztek, hogy segítségével színesíteni és elemezni lehessen a sportközvetítéseket. A felhasználóbarát és megbízható rendszert kínáló Piero szoftvert több, mint 50 műsorszolgáltató használja a világon, hogy hatásos, gyors és pontos grafikus elemzéseket készítsenek a sportműsorokról, és hogy emeljék a nemzetközi sportesemények, például az olimpiai játékok közvetítésének színvonalát. 

 

Képfelismeréssel és csúcstechnológiás grafikus átfedések alkalmazásával az Ericsson Piero szoftvere lebilincselő és informatív szemléltető effektusokkal és statisztikákkal fűszerezi a sportesemények videóanyagait. A Piero platform rendkívül sokféle grafikus effektus alkalmazását támogatja a videófelvételekben, az egyszerű jelölésektől és számlálóktól kezdve az olyan kifinomultabb effektusokig, mint az aktivitás térképek, a formációk és a 3D berepülések, amelyek élő produkciókhoz és sportösszefoglalókhoz használhatók. A Piero sokféle sporteseményhez kínál testre szabott modulokat, a focitól a teniszen át a kézilabdáig. 

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05