Plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát

forrás: Prím Online, 2016. december 6. 12:13

2016-ban már hatodik alkalommal rendezték meg az Ericsson C++ Programozó Bajnokságát. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei idén is Stockholmba szóló hétvégét nyertek az Ericsson Studioba szóló látogatással együtt, ahol a vállalat technológiai bemutatóit nézhetik meg.

A versenyt a “plüssmedvék” (Balogh Adrienn, Szabó Dániel, Varga László) 1800 ponttal nyerte meg és a női csapattag, Balogh Adrienn ezzel a Női Különdíjat is megszerezte. Második helyezett lett a NotEnoughBeerException 1730 ponttal (Böröcz Péter, Gyuk Péter, Koller Gergely), akik egy-egy JBL Charge 3 Bluetooth hangszórót nyertek, míg a harmadik helyet a The Four Aces csapata szerezte meg 1480 ponttal, akik mindhárman egy Samsung 850 EVO series 250GB SATA3 2,5 SSD-vel lettek gazdagabbak. 

 

Az Ericsson C++ Programozó Bajnokság 2016-os feladatában a történet szerint a készülő focibajnokságra a csapatoknak egyenként kell felfejleszteniük a csappattagjaikat. Ehhez szituációs gyakorlatokat végeztet velük az edzői csapat. Azaz a feladat a következő volt, egy olyan C++ program írása, amely mint egy virtuális játékos, a megadott futball helyzeteket oldja meg, minél többet, a legrövidebb idő alatt.

 

 

A döntősök, hogyha az Ericsson Magyarországnál szeretnének dolgozni, mentesülnek a szakmai felvételi teszt megírása alól. 

 

Az előző években is számos játékos feladatuk volt a versenyzőknek, 2015-ben időutazásban vettek részt, de megmérkőztek már gigantikus CATAN pályán egymás ellen a csapatok, volt űrcsata, kellett a Hamletből szöveget tömöríteni, illetve rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal.

 

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta: „Versenyhelyzetben mindig sokkal nehezebb teljesíteni és sokszor a bátrabb, a merészebb megoldások vezethetnek sikerre. Pezsgő versenyélet zajlik ma a hazai programozók világában, így lehetőséget kapnak a diákok, hogy felmérjék tudásukat és találkozzanak a vállalati szféra gyakorlott képviselőivel is. Örülünk annak is, hogy 30 főből 4 lány került be a döntőbe, ami jobb, mint az iparági átlag. Kellenek a hölgyek erre a területre, várjuk őket, jót tesz egy cégnek az, hogy különböző szempontok ütköznek egy-egy feladatmegoldás során.” 

 

 

2016 nyertese a „plüssmedvék” csapata lett, akik mindhárman az ELTE-re járnak és azt mondták a verseny végén: “Az első helyezésben valószínűleg közrejátszott az, hogy mi ketten fiúk matematikusok vagyunk. Kellett a jó elemző képesség, a stratégiai gondolkodás, a kombinatorika, de az összehangolt csapatjáték is”. 

 

Az elmúlt évek versenyein összesen 2240 játékos, összesen 745 csapat vett részt az Ericsson C++ Programozó Bajnokságon. 2016-ban 194 fő jelentkezett 15 iskolából.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. 

2024. április 19. 18:43

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata

Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket. 

2024. április 19. 15:11

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09