Rekord nézőszámot hozott az idei V4 Future Sports Festival
Szeptember 21. és 22. között a Hungexpo adott otthont a visegrádi régió nemzetközi e-sport tornájának, a V4 Future Sports Festivalnak. A V4-ek küldöttjei és a meghívott sztárcsapatok két kiemelt játékban, míg a esemény látogatói négy másik játékban mérhették össze erejüket a rendezvény 350.000 euros összdíjazásáért. A rendezvény hatalmas sikerrel zárult, hiszen a tavalyi rekordot megdöntve, két nap alatt több mint 21 ezren látogattak ki a helyszínre, és a még nem összesített statisztikák szerint több mint kétmillióan voltak kíváncsiak az élő közvetítésekre 6 különböző nyelven.
A V4 Future Sports Festival nagyközönség számára nyílt programját a szeptember 20-án megrendezett V4 Future Sports Conference nyitotta. A régiós e-sport szakmai konferencia legfőbb eredménye a V4 e-sport koalíció megalakítása, amelynek célja hosszútávú stratégiai együttműködés a V4 országok e-sport szövetségei között.
A hétvégén a színpadi versenyekkel folytatódott a fesztivál, ahol az Egymillióan a magyar esportért Egyesület két kiemelt sportágban (CS:GO, Fortnite) hirdetett versenyet, amelyre a négy országból online selejtezőkön keresztül lehetett bejutni - kivétel a Counter Strike:Global Offensive játék, amely európai selejtező ágával a kontinens többi csapata számára is lehetőséget biztosított.
A további 4 sport szimulációs játékokban (Gran Turismo Sport, Tekken, NBA2K20, FIFA) meghirdetett verseny különlegessége volt, hogy amatőr játékosok is megmérettethették magukat a különböző játékokban, ahol a Gran Turismo tíz helyszíni döntőse közül három magyar játékos is dobogóra állhatott, így sorrendben Blazsán Patrik, Báder Benjamin, illetve Tápai Ádám végzett az élen. A Tekken 7 versenyzői közül első helyen Maciej „Why” Stegienko, második helyen Bodor „Rich” Richárd és harmadik helyen Kokics „Flow” Imre végzett. Így az NBA 2K20 és Fifa mérkőzések nyerteseivel kiegészülve ők is kivehették a részüket a helyszíni versenyek 20 ezer eurós összdíjazásából.
A V4 Royale Fortnite versenyében szlovák játékosok vitték a prímet: a V4 regionális bajnokság iG.Fennix (Tomas Hutnik) és churaq iG.Dext (Norbert Paulovcak) szlovák páros győzelmével ért véget. A magyar sikernek is örülhettek a szurkolók, hiszen Mészárics Martin - PyKo & Kalauz Milán - Nova párosa a képzeletbeli dobogó második helyére állhattak fel.
A kvalifikációs szakaszt követő kétnapos megmérettetés legnagyobb érdeklődéssel várt és követett sportneme egyértelműen a CS:GO volt, amelynek minden fordulója a legnagyobb V4 Esports arénában kapott helyet. A szervezők a régió döntős csapatai mellet több, világszinten a top20-ba tartozó, vagy a V4 országokhoz valamilyen formában kötődő formációt is meghívtak a rendezvényre. Ilyen volt az elődöntők során meglepő vereséget szenvedő Made In Brazil (MIBR) csapata vagy az elődöntőben búcsúzó svéd Ninjas in Pyjamas alakulata.
A tavalyi évben a virtus.pro az egyik legismertebb játékos, Pasha vezényletvétel a második helyig jutott. Bár Pasha idén is ellátogatott a rendezvényre, ezúttal csak a lelátóról buzdította volt csapatát, hiszen karrierje utolsó mérkőzését a tavalyi V4 Future Sports Festen játszotta a Mousesports formációja ellen.
A teltház előtt megrendezett finálét dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter nyitotta meg. Hihetetlenül szoros küzdelemben végül a dán Tricked Esport vihette el trófeát, ez azonban egészen a harmadik kör legvégéig kérdéses volt, a Virtus.pro csapata a kezdeti hátránya után ugyanis nagyon gyorsan kezdte behozni lemaradását. Az összesen több mint három órás izgalmas mérkőzés utolsó körét végül 16-11-re nyerte a fiatal játékosokból álló Tricked Esport formációja, akinek egyik tagja, Bubzkji vihette haza a torna legjobb játékosának járó címet.
Az Egymillióan a magyar esportért Egyesület mindössze néhány hónap alatt világszínvonalú infrastruktúrát telepített a Hungexpó pavilonjaiba. Az építés során 340 m2 LED kivetítőt és közel 1 km optikai és 4,5 km UTP kábelt helyeztek ki, a Fortnite versenyekre pedig összesen 100 számítógépből álló hálózatot telepítettek egy négyemeletes színpadtérre. A V4 Future Sports Festival teljes versenyporgramja 6 játékban 8000 ezer nevezést regisztrálhattak a szervezők.
Az esemény látogatói számára a mérkőzések élményén kívül számos különlegességet tartogattak a szervezők: a PlayIT Show partnerségével expo és játékosvásár vaárta a videojátékok szerelmeseit, ahol az érdeklődők a retro játékoktól a legújabbakig mindent kipróbálhattak: egy külön versenysorozatban a leghíresebb futball szimulátor, a Fifa generációk különböző változatát kipróbálhatták, míg két standdal arrébb már a legmodernebb VR-technológiákkal találkozhattak.
Kapcsolódó cikkek
- A HP a V4 Future Sports Festivalon mutatja be legújabb OMEN gaming eszközeit
- A V4 Future Sports Festival döntőjének mezőnye
- Videójáték a szoba falain túl
- Szeptemberben ismét jön a V4 Future Sports Festival
- Gamer a gyerek? Ezek a sportok lehetnek nála nyerők
- Átadták az Év E-sport díjait a hétvégén
- A Vodafone és az ESL útjára indítja a világ első nemzetközi 5G mobil e-sport tornáját
- Az AOC és a Red Bull új, hosszútávú partnerséget jelent be
- Ők lettek a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai
- Idén is drónparádé Óbudán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.