Az XGI cáfolja a csalással kapcsolatos vádakat

Tóth Kristóf, 2003. december 20. 19:24
Mint az ismeretes olvasóink számára is, az XGI Reactor drivereiben néhány nappal ezelőtt szakértők olyan optimalizációkra utaló nyomokat találtak, amelyek az nVidiáéhoz hasonló illegális optimalizációkra engedtek következtetni. Ma a cég azonban minden ezzel kapcsolatos vádat megcáfolt.

"A talált .exe fájlok a listában csupán úgynevezett fejlesztési segédletek voltak, a driver fejlesztőink számára. Benne hagytuk ezeket a neveket az xrvkp.sys-ben, és azóta sem vettük ki őket. A jövőben jobban oda fogunk figyelni az ilyen dolgokra, hogy ne lehessen senkinek sem kétsége a következő meghajtóinkkal szemben." mondta el Chris Lin, az XGI-től.

Ezen kívül a Volari Gamers weboldal munkatársai is tovább léptek az ügyben: "Megpróbáltuk átnevezni az érintett exe fájlokat, hogy lássuk változik-e a teljesítményük (ha a meghajtó nem tudja felfedezni őket). Az nVidia driverei esetében ekkor ugye jelentős lassulást tapasztalhattunk, azonban ebben az esetben semmiféle teljesítmény, vagy képminőségbeli változással nem járt a művelet." - mondta el Xglider a Volari V8 ultra előzetesükben.

A kétségek ugye annak ismeretében jöttek elő, hogy neves benchmark programok fájlneveit is tartalmazta a lista, és ezen programok esetében illegális bármiféle specifikus optimalizáció. Ha belegondolunk, erre azért van szükség, mert ha egy gyártó a tesztprogramra kiélezi a kártyáját, az nem fogja a játékokban nyújtott, illetve a kártya valós, nyers teljesítményét sem tükrözni, ezáltal tehát nem ad érvényes összehasonlítási alapot a tesztprogram. Persze mondhatná valaki, hogy hiszen a játékokra való optimalizáció is benne van a driverben, azonban ez megkövetelné, hogy minden egyes új játék esetében új meghajtót kelljen kiadni, ami jelentős macerával járna a felhasználók felé. Az ipar sokkal inkább a 3D-s API-k szabványosítására törekszik, ugyanis ekkor a kártyákhoz írt drivereket nem minden egyes játékhoz kell finomhangolni, hanem csupán egyetlen API-hoz. Természetesen ez megkövetelné, hogy a játékprogramok fejlesztői is gondosan betartsák például a DirectX, vagy az OpenGL szabványokat, így elkerülhetőek lennének az úgynevezett grafikai bugok, az egyes játékokban, amelyekre jelenleg szinte havonta új meghajtónak kell megjelennie, hogy mindet kiküszöböljék. Az nVidia ezzel a külön optimalizálásaival lényegében a DirectX-et, mint szabványt ássa alá, és megpróbálja a piacra erőltetni a saját megoldásait. Nem nehéz azonban elképzelni, hogy hova vezethet ez, ha sikerül nekik. Nagyjából olyan időket élnénk meg újra, mint a 3DFX és a Glide API, valamint a Direct3D/OpenGL megjelenésének idejében, amikor még játékprogramja válogatta, hogy melyik gyártó kártyájával (API-jával) hajlandó elindulni, és melyikkel nem...

MRT Mixer 4.0

A különleges funkciókkal ellátott DJ program 4 hangfájl egyidejű lejátszásának és a köztük lévő hangok átfedésének lehetőségével, különböző hangeffektusokkal, valamint az egyes hangfájlok effektusainak szerkesztésével kiváló választás mixelt dalok készítésére.

2024. május 5. 16:39

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

HR és munkavállalói oldalról is kihívás az anyák foglalkoztatása itthon

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 13:01

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55