BME-KTH VI. Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
Sem az elektronikus előválogatón, sem a helyszíni döntőn nincs megkötés a versenyzők által használt fejlesztőeszközökre, könyvekre, operációs rendszerre vonatkozóan. A helyszíni versenyen a résztvevők a saját maguk által hozott számítógépeken dolgoznak, a szervezők csak elektromos áramot és a verseny idejére létrehozott helyi hálózathoz való csatlakozást biztosítják. Természetesen a viadal során tilos a csapattagoknak a külvilággal kommunikálni.
A verseny feladatainak elkészítésében idén először külföldiek is részt vesznek; a korábbi versenyeken szép eredményeket elért svéd csapatok a Stockholmi Svéd Királyi Műszaki Egyetemről (a Balloons'R'Us - 2005 és 2004 negyedik helyezettje és a Jon fa*r bestämma - 2005 ötödik és 2004 harmadik helyezettje). A svéd partner mellett természetesen a BME részéről is kapnak segítséget a rendezők. Az előző évekhez hasonlóan az alapítók, Marx Dániel és Benedek Balázs is közreműködnek a feladatsor elkészítésében.
A versenyre tavaly 304 csapat nevezett, 4 kontinens összesen 49 országából, a Dél-Afrikai Köztársaságtól kezdve Kínán át egészen Argentínáig (akiket végül a helyszíni döntőben is üdvözölhettünk). A szervezők mindent megtesznek, hogy ezt a meglehetősen színes, nemzetközi szakemberekből álló versenyzői gárdát idén még tovább bővítsék.
Regisztrálni a verseny hivatalos honlapján, a www.challenge24.org címen lehet, 2006. február 17-ig.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- A hazai cybervilág legszebb leányzói
- Rendhagyó beszámoló egy tehetségkutató programozóversenyről
- Letölthető az Adobe AIR (Apollo) béta
- Emberközpontú üzleti rendszerek dinamikus informatikai környezetben
- SharePoint portál az ELTE-n
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- myWebDb: Üzleti alkalmazás-fejlesztés informatikai tudás nélkül
- Imagine Cup 2007 – Megvan a legjobb magyar csapat!
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.