855 millió dollárért vesz játékfejlesztő cégeket az EA

Milkovits Gábor, 2007. október 13. 14:10

Az Electronic Arts, a világ legnagyobb számítógépes- és videójáték-fejlesztő cége bejelentette, hogy megveszi a Bioware és a Pandemic Studios társaságokat, összesen 855 millió dolláros összegért.

A két most megvásárolt játékfejlesztő stúdió 2005 óta működik együtt a VG Holding égisze, illetve az Elevation befektetési társaság támogatása mellett. Az EA fő motivációja az volt, hogy a vásárlók számára fontos, ám saját kínálatában kisebb számban szereplő akciójátékokkal egészítse ki portfólióját. A Bioware olyan játékokat jegyez, mint a „Star Wars: Knights of the Old Republic”, vagy a „Baldur's Gate”, és novemberben adja ki a Microsoft Xbox 360-hoz a várva várt „Mass Effect” programot. A Pandemic katonai stílusú, lövöldözős akciójátékairól közismert, mint például a „Mercenaries”, a „Star Wars Battlefront” és a „Full Spectrum Warrior”. A cég fejlesztői jelenleg a beszédes nevű „Destroy All Humans 2” (kb. „pusztíts el minden emberi lényt 2”) játékon dolgoznak.

Frank Gibeau, az EA Games vezetője a hírrel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a két megvásárlásra választott játékfejlesztő profilja stratégiailag rendkívül jól beleillik az EA terveibe, emellett pedig a munkatársak tehetsége is gazdagítja majd a céget. Gibaeu hozzátette, hogy az új termékkategóriák meghódítása is előnyös eleme a felvásárlásnak. Az EA rövid távon évente négy vagy öt új játékot tervez kiadni a Bioware és Pandemic nyomán létrehozott részlegből, és ami még fontosabb, ezekből 2009-ben és 2010-ben évi 300 millió dollár bevételre számít. Ez azt jelentené, hogy bő két év alatt majdnem a teljes 855 milliós vételár visszatérülne.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Continental veszprémi és budapesti telephelyét is díjazták az idei Év Gyára Projektversenyen

A Continental két gyárát is rangos elismeréssel díjazta az „Év Gyára Projektverseny 2024” szakmai zsűrije. A technológiai vállalat veszprémi telephelye – mely idén másodjára vett részt a megmérettetésen – osztott győzelmet ért el Az év gyártási/termelési projektje kategóriában, illetve döntőbe jutott Az év leginnovatívabb projektje a gyártásban, valamint Az év HR projektje az iparban kategóriákban.

2024. június 3. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47