Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
Milkovits Gábor, 2009. április 19. 12:18
Az NPD piackutató most közzétett adatai szerint márciusban jelentős mértékben, 17 százalékkal visszaesett a konzolos és más nem-PC videójátékok és hardverek forgalma az Egyesült Államokban, pedig mostanáig éppen ez volt a kevés olyan ágazat egyike, amelyik még kitartott.
A forgalmazási adatok alapján idén márciusban a tengerentúlon eladott videójátékok, konzolok és hardver-kiegészítők összértéke 1,43 milliárd dollárra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 1,72 milliárd dollárral. Külön a szoftvereladások ugyancsak 17 százalékkal csökkentek, 952,14 millió dollárról 792,83 millió dollárra. Szintén aggasztó jelenség, hogy a slágerterméknek szánt GTA: Chinatown Wars alig 200 000 példányban fogyott a hónap folyamán. Az Xbox-os és PS3-as Resident Evil 5, a Pokemon Platinum, illetve a csak Xbox 360-as Halo Wars szerepeltek a legjobban; az elsőből 1,52 millió kópiát értékesítettek márciusban. Ami a konzolokat illeti, itt még jelentősebb volt az eladások értékének visszaesése, 552,04 millió dollárról 455,55 millióra; egyedül az Xbox 360-ból adtak el többet, mint egy évvel korábban.
A februári adatok alapján még azt visszhangozta a sajtó, hogy a játékforgalmazók azon kevesek közé tartoznak, akiket nem ért el a válság profitromboló szele. És a tavaly szeptemberi megtorpanás után márciusig valóban töretlennek is látszott a felívelés. Anita Frazier, az NPD elemzője a sajtónak nyilatkozva azért némileg igyekezett árnyalni a képet. Szerinte fontos szempont, hogy tavaly például márciusra esett a Húsvét, idén viszont áprilisra, ez pedig jelentősen befolyásolja a kereskedelmi adatokat. Emellett tavaly márciusban jelent meg a Super Smash Bros.: Brawl, amely végül a negyedik legnépszerűbb játék lett Amerikában 2008-ban. Ennek ellenére riasztó, hogy a március a teljes negyedév eredményét lerontotta, így a növekedés szinte elhanyagolható, 4,25 milliárd dolláros forgalom a tavalyi első három hónap 4,24 milliárdjával szemben.
A februári adatok alapján még azt visszhangozta a sajtó, hogy a játékforgalmazók azon kevesek közé tartoznak, akiket nem ért el a válság profitromboló szele. És a tavaly szeptemberi megtorpanás után márciusig valóban töretlennek is látszott a felívelés. Anita Frazier, az NPD elemzője a sajtónak nyilatkozva azért némileg igyekezett árnyalni a képet. Szerinte fontos szempont, hogy tavaly például márciusra esett a Húsvét, idén viszont áprilisra, ez pedig jelentősen befolyásolja a kereskedelmi adatokat. Emellett tavaly márciusban jelent meg a Super Smash Bros.: Brawl, amely végül a negyedik legnépszerűbb játék lett Amerikában 2008-ban. Ennek ellenére riasztó, hogy a március a teljes negyedév eredményét lerontotta, így a növekedés szinte elhanyagolható, 4,25 milliárd dolláros forgalom a tavalyi első három hónap 4,24 milliárdjával szemben.
Kapcsolódó cikkek
- 25 másodperc alatt rakja ki a Rubik-kockát egy Android szoftveres Lego robot
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Halo Reach béta május 19-én
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Linux alá is készül a Steam
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
2024. május 3. 14:41
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció
2024. május 3. 19:59
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
2024. április 20. 11:36