videójáték kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: videójáték

Itt vannak az I. magyar retro számítógép- és videójáték-kutatás eredményei

Az idén 42. születésnapját ünneplő Commodore 64 a legnépszerűbb retro számítógép, illetve az azon futó Wizard of Wor a legkedveltebb régi játék a magyar retrózók körben – derült ki a PleasureBytes Games friss kutatásából. A retro játékkiadó felmérése szerint minden 5. háztartásban konfliktusforrás az effajta múltidézés, ami bizony nagyon drága is lehet, hiszen a gyűjtők által keresett ritkább darabok akár több millió forintot is érhetnek.

2024. január 31. 16:04

Megjelent az NMHH és a GameStar közös kiadványa

A gyermekek és szülők médiatudatosságának fejlesztése a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egyik fontos feladata. Figyelve az online platformokon és a videójátékokkal eltöltött időt, a hatóság nemcsak az online tevékenységek előnyeire, hanem annak kockázataira is felhívja a figyelmet.

2023. június 13. 11:20

A gyermekeket érő folyamatos pénzügyi nyomás veszélyeire hívja fel a figyelmet az NMHH

A videójátékok térhódítása ma már a társadalom széles köre számára érzékelhető jelenség. A játékok az elmúlt években a gyermekek és a felnőttek számára is népszerű kikapcsolódási formává váltak, éppen ezért a videójátékkal kapcsolatos pénzügyi műveletek kérdésére is érdemes néhány percet szánnunk. A játékosok, vagy „gamerek” ma már nem csupán a szoftverek vásárlásakor, de azokon belül is számos olyan bevételszerzési formával találkoznak, amely a nagyobb pénzügyi tudatosság kialakításának szükségességét jelzi számunkra.

2023. június 5. 19:06

Van megoldás! Gamer–kézikönyv szülőknek, hogy legyenek helyes kérdések és válaszok

A biztonságosabb internet felé az első lépést a szülő teheti meg, ha beszélget gyermekével a témáról. Megtalálni a közös hangot, feltenni az első kérdést azonban nem könnyű feladat. Ebben kíván segíteni a szülőknek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gamer gyerekek szüleinek szóló kézikönyve, amely a Biztonságos Internet Napján (Safer Internet Day) jelenik meg.

2023. február 7. 15:44

A videójáték-piac háromnegyedét az e-sport adja

A videójátékok piaca 2022-ben 85 milliárd forintra becsülhető, és feltehetőleg 2023-ban a 100 milliárdot is eléri. Ehhez a hardver- és videójáték-vásárlások, a játékban való pénzköltés, az előfizetések és az ajándéktárgyak vásárlása mind-mind hozzájárulnak. Az eNET immár hatodik éve monitorozza a videójátékok és azon belül is az e-sport játékok iránti kereslet alakulását, aminek legfrissebb eredményeit vesszük górcső alá.
Vass Dorottya, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. videójáték és e-sport kutatójának szakértői anyaga

Kulcsszavak: eNET videójáték e-sport
2022. december 14. 20:10

Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon

Ismét emelkedett Magyarországon az e-sport-játékokkal játszók száma, legyenek akár alkalmi gamerek vagy komolyabb versenyzők, és ezt a növekedést a Covid-pandémia miatti lezárások feloldása sem lassította – a többi között ez derül ki abból az országos reprezentatív közvélemény-kutatásból, amelyet idén áprilisban készített az eNET az Esport1, az Esportmilla és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) együttműködésével. A legfrissebb felmérés szerint ugyanakkor a hazai e-sport-bázis költése az elmúlt egy esztendőben elérte a 65 milliárd forintot, amihez az e-sport-közösség gyarapodása mellett a fizetőképes réteg növekedése és az áremelkedés is hozzájárult.

2022. június 22. 16:28

Folyamatosan emelkedik a női videójátékosok száma

Jóllehet az informatikai szakmákat – a programozástól kezdve az IT-projektek levezényléséig – férfidominancia jellemzi – vagy legalábbis ezt képzeljük, a nők jelenléte egyre erősebb a digitális játékok világában. A MediaMarkt és az ASUS összegyűjtötte a legfontosabb szempontokat és trendeket, amelyekkel ma egy gamer márka és egy kereskedő kiszolgálhatja a hölgyek támasztotta igényeket e területen.

2022. március 8. 18:33

Videójátékot szeretne a gyerek karácsonyra. Megvegyük neki?

Néhány nap és itt a karácsonyi ajándékozás időszaka. A legtöbb magyar a tavalyi évhez képest idén többet tervez költeni szeretteire, és – a járvány előtti évekhez hasonlóan – a szórakoztató elektronikai termékekre, és ezen belül a videójátékokra ismét nőtt az igény*. De valóban jó ötlet videójátékot ajándékozni a gyereknek? A kérdés nagyon sokakat érint, hiszen a Good Gamer kutatásából már kiderült, hogy a 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira. De vajon hány éves kortól és milyen, az érettségükhöz megfelelő játékot válasszunk nekik? Tippek és tanácsok egy szakembertől!

2021. december 8. 16:27

A magyar szülők 60%-a szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne a stressz levezetésére, és a reflexek fejlesztésére. Több mint 60 százalékuk egyáltalán nem gondolja úgy, hogy veszélyes tevékenység lenne, de azért több mint felük szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat, mire költhet játékon belül, és hogy mennyit játszhat – derült ki a szülők attitűdjét vizsgáló Good Gamer kutatás folytatásából, amit a Generali a Biztonságért Alapítvány (GABA) megbízásából korábban az eNet készített. 

2021. november 26. 18:26

A Riot Games megerősítette, hogy már készül az Arcane 2. évada

Megkapja folytatását a videójátékból készült sorozat, ami meghódította a világot! Miközben a nézők még az első évad eseményeit élik át, a készítők már gőzerővel dolgoznak az Arcane második évadán.

2021. november 25. 13:51

Kutatás: a magyar gyerekek háromnegyede videójátékozik

A 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, közülük minden negyedik naponta egyszer, minden nyolcadik viszont naponta többször is ezzel tölti az idejét. A videójátékozó gyerekek átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira. A 10-16 év közötti fiúk szeretik leginkább ezt a kikapcsolódást, a legtöbben okostelefonon és konzolon játszanak valamilyen verseny- (pl. autó) vagy stratégiai játékot. A gyerekek többségével nem gyakran, de előfordult már, hogy elmulasztotta napi teendőit a játék miatt, és az is, hogy nem az életkorának megfelelő játékkal játszott – derült ki a Good Gamer kutatásból. 

2021. október 31. 14:49

Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legnagyobb gamer és esport központja

Budapesten egy lenyűgöző, világszínvonalú helyet nyitottak meg nemcsak a videójátékosok számára, hanem minden olyan érdeklődőnek, aki egy kicsit kiszakadna a hétköznapokból. A teljesen egyedi kialakítású Gamerland falai között többszereplős, különleges csapat- és sportjátékok, virtuális valóság és versenyszimulátorok által kapcsolódhatnak ki a vendégek. Ezen felül az Óbudán található központban Esport Aréna, profi gamer PC-k, konzolok és egyedi dizájnnal kialakított tematikus helyszínek is találhatók. 

2021. október 20. 18:46

A videójátékok és a munkavégzés kapcsolata

Mi lehet a hasonlóság a tó fenekéről egy levegővel felhozott kincs és egy projektmunka leadása között? Nem is gondolnánk, de napjaink videójátékainak felépítése és az elmélyült munkavégzés közt rengeteg összefüggés húzódik. Az LG most összeállított néhányat ezekből, a játékban való elmerülés állapota ugyanis néhány egyszerű trükkel akár a munkában is reprodukálható. 

2021. szeptember 15. 11:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására. 

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

A csevegőprogramok térhódításának folyamatát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása. A hagyományos telekommunikációs eszközök folyamatos visszaszorulása évről évre megfigyelhető, és mára eljutottunk oda, hogy a „– Holnap hívlak. – Melyiken?” –párbeszéd már nem a vezetékes vagy mobiltelefonra vonatkozik, hanem valamelyik csevegőfelületre vagy alkalmazásra.

2024. április 2. 13:14