Egy ponttal győzte le a női különdíjast az Ericsson első egyéni c# programozó versenyének nyertese
A közel hatórás fej-fej melletti kűzdelemben – a versenyből magasan kiemelkedő párharcban - csak egy ponttal győzte le a női különdíjast a verseny győztese.
2016-ban első alkalommal indult el az Ericsson C# Programozó Bajnoksága. A kétfordulós verseny döntőjében, az Ericsson székházában a húsz versenyző egy cápákat hízlaló játékban találta magát. Az egész délután és este is zajló feladat során a cél az volt, hogy a versenyzők saját cápája a lehető legnehezebb legyen a játékidő végére. A ragadozók nemcsak a halakkal, hanem más cápákkal is versenyeztek, és a passzivitást szigorúan büntették.
Az Ericsson 2011-ben indította el az Ericsson C++ Programozó Bajnokságát, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C# programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Ez a szakmai misszió szélesedett most ki a C# egyéni programozói verseny megrendezésével. Az Ericssonban C# sharp fejlesztés 3-4 éve indult el és dinamikusan fejlődik. Az Ericsson nagy örömére erre a bajnokságra 214-en jelentkeztek, 24 felsőoktatási intézményből, számosan határon túli területek egyetemeiről.
Az ezévi megnyitón Éry Gábor vezérigazgató hangsúlyozta: „Nagyon örülünk annak, hogy ma egy ilyen versenynek adhattunk otthont, mert ilyen még nem volt az Ericsson életében. Kiváncsi vagyok, hogy ki és milyen taktikával fog nyerni, milyen új ötlettel áll elő, hiszen gyakran azok tudnak az élre kerülni, akik nem a megszokott sémákat használják. Az Ericssonnál folyamatosan keressük az innovatív megoldásokat és ennek szellemében rendeztük meg ezt a versenyt is, lehetőséget adva a fiataloknak, hogy megmutassák, hogyan lehet gyorsan és kreatívan megoldani nem szokványos helyzeteket. Erre nagy szükség van a későbbi valós feladatokban.”
„A C # (sharp) programnyelvet szolgáltatás automatizálási eszközeink fejlesztéséhez alkalmazzuk. Ennek segítségével olyan komplex szoftvereket készítünk, amelyek rendkívüli mértékben megkönnyítik a mérnökök munkáját, akik a világon évente közel 300.000 új ericssonos hálózati berendezést telepítenek.” – árulta el a programnyelv felhasználási területéről Boda Imre, ágazgató igazgató a nyitó beszédében.
A 2016-os bajnokság nyertese, Simkó Marcell egy GoPro HD Hero4 sportkamerát, a második helyezett Borbély Zsófia egy Parrot AR. Drone 2.0 Elite Edition drónt, a harmadik helyezett Magyar Bálint egy Raspberry PI-t vihetett haza.
A női különdíjat – egy Fitbit Flex aktivitásmérőt - Borbély Zsófia nyerte el.
„Jó verseny volt, érdekes feladattal. A jó szerepléshez igazán jó ötletek és kreativitás kellett, valamint azt hiszem az is, hogy számos versenyen megfordultam már és az ott szerzett tapasztalatim jól jöttek. Biztos vagyok benne, hogy akiben van rutin és mer kreatív lenni, az többre jut.” – mondta Simkó Marcell a verseny végén.
„Kihívás volt a mai este, de nagyon tetszett a feladat, ahol a taktika számított és a nem szokványos megoldások. Én magam jól ismerem az Ericssont, az ELTE SzofteverLabjában már dolgoztam számos ericssonos projektben. És egy drónt már nagyon szerettem volna."– mondta Borbély Zsófi a második helyezett, és egyben női különdíjas versenyző.
Kapcsolódó cikkek
- Két magyar csapat is bejutott a Challenge24 döntőjébe!
- Sikeresen zárult a jövő informatikusait megmérettető INFOPROG2016
- Újra lesz Magyar Kupa a Jubileumi 16. Challenge 24-en!
- A jövő hálózatát még bárki alakíthatja – versenyt hirdet az Ericsson
- Címvédés a BeeSmarteren: az NSDreamTeam alkalmazása nyerte a drónok harcát
- Légy okosabb: jelentkezz péntekig
- 24 órás appfejlesztő és designer verseny
- Magyar diákok is játszhatnak a "nagy vasakkal"
- Tömegeket vonzott az első Robotcsata
- Egymás ellen kő-papír-ollóztak a robotok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.