A járvány idején az e-sport nyújt lehetőséget a versenyzésre és a szurkolásra
Nehéz helyzetbe került a sportvilág a koronavírus-járvány miatt. Gyakorlatilag az összes verseny és felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas teher a sportolóknak, és szomorúság a szurkolóknak. Az e-sport, és így a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság azonban a sportágak közül egyedüliként viszi tovább a fáklyát, a lángot. Az offline versenyek a játékosok biztonsága érdekében természetesen online lesznek megrendezve mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint. Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.
A járvány okozta rendkívüli helyzet a sportvilágot sem kímélte, gyakorlatilag minden esemény, verseny, felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas kihívást jelent a sportolóknak. „Az e-sport, amelynek hazai fejlődésében a K&H aktív szerepet vállalt, az elmúlt évben is tovább növekedett. Ma már több mint 540 000 főre tehető a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma, a piac mérete pedig 42 milliárd forintra nőtt az eNET legfrissebb kutatási adatai szerint, főként a hardver és szoftverköltéseknek köszönhetően. Emellett a 21. század leginnovatívabb sportjaként a sport területén szinte egyedüliként, abban a szerencsés helyzetben van, hogy a jelenlegi körülmények között fennakadás nélkül, töretlenül folytatódhatnak a megmérettetések, ami a sportolók és a szurkolók számára is nagy öröm. Természetesen az e-sportolók is aktívan kiveszik részüket vírusjárvány kezelésében: segítenek az otthonmaradásra buzdításban, és hasznos tanácsokat adnak a fiataloknak az online tanuláshoz és közösségépítéshez is, mely számukra természetes lételem. A versengés területén a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legizgalmasabb, rájátszás és döntő szakaszában az elhivatott és eltökélt versenyzők ismét megmutathatják, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni. A tét pedig nem csekély, hiszen a verseny összdíjazása 15 millió forint. Örülünk, hogy több évre visszanyúló támogatásunk révén most részese lehetünk a sportszeretőknek jelenleg egyedüliként nyújtható versenyszerű sportélmény, az e-sport támogatásában” – mondta el Lesti Mónika, a K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere.
A vírusjárvány persze átírta a K&H MNEB menetét és lebonyolítását is. „Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntők is az online térben lesznek megrendezve. A 2020-as bajnokságban hét játékban – League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban – mérhetik össze tudásukat az e-sportolók. A rájátszás és a döntők április és július között zajlanak majd, a mérkőzéseket pedig folyamatosan nyomon lehet követni az online közvetítéseken keresztül. Az idei bajnokság azonban a kibővült játékok mellett még egy újdonsággal szolgál, ugyanis a LoL verseny része lett a dél-kelet európai nemzetközi bajnokságnak, az Esports Balkan League-nek” – tájékoztatott Biró Balázs, a HUNESZ elnöke a verseny kapcsán.
A League of Legends játékkal veszi kezdetét a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőinek sora. “Az alapszakaszt megnyerő Wonder Stag Esports várja ellenfelét a vasárnapi döntőben, a végső győzelem sorsa pedig ezúttal egy még nagyobb online show keretében, három győzelemig tartó párharcban dől el 2020. április 26-án 16 órától, melyet a rajongók élőben követhetnek majd az Esport1.hu oldalán. A LoL bajnokság első három helyezettje között 2 millió forint pénznyeremény oszlik el” – mondta Hodozsán Dániel, a K&H MNEB főszervezője.
A bajnokságról további információk: https://esport1.hu/news/mneb
Kapcsolódó cikkek
- Rekord stream nézőszámmal zárt a SEA Games 2019
- Gyorsuló pályán az e-sport
- A Razer és az x-kom AGO új korszakot nyit a játékosok edzésében és fejlesztésében
- A Razer és a versenyzők is készen állnak a 2019-es Southeast Asian Games-re
- Karácsonyi ajándék gamereknek
- KPMG: Karácsonyra elérheti a félmilliót a magyar esport rajongók száma
- Szombaton volt a K&H e-kupa FIFA20 verseny
- A Samsung a PUBG Európa Liga hivatalos 2019-es monitorszponzora
- Rekord nézőszámot hozott az idei V4 Future Sports Festival
- A V4 Future Sports Festival döntőjének mezőnye
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.