Több mint 70 000-en voltak kíváncsiak a K&H Egyetemi E-sport Kupa mérkőzéseire
Izgalmas, és meglepetésekkel teli összecsapásokkal zárult az idén először szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa. A március közepén indult 3 milliós összdíjazású, nemzetközi kapcsolódással bíró, innovatív, liga rendszerű versenyére máris több mint 70 000-en voltak kíváncsiak.
A döntős csapatok Budapesten a Gamerland arénájában mérték össze tudásukat, április 23-án és 24-én, ahol CS:GO-ban a Budapesti Gazdasági Egyetem, League of Legends-ben pedig a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem bizonyult a legjobbnak.
“Összesen 95 csapat, azaz 475 egyetemi hallgató nevezett az első alkalommal meghirdetett 3 millió forintos díjazású, liga rendszerű K&H Egyetemi E-sport Kupában. A döntőben játékonként a 4 legjobb csapat mutatta meg elhivatottságát, eltökéltségét és kiváló teljesítményre való törekvését, ahol a CS:GO versenyben a Budapesti Gazdasági Egyetem, míg a League of Legends-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem bizonyult a legjobbnak. A 21. század egyik leginnovatívabb sportjának a népszerűségét mutatja, hogy a döntő közvetítéseire több mint 70 000-en voltak kíváncsiak” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
"Az első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupa hatalmas érdeklődést váltott ki a hallgatók körében, amely újabb egyetemeket inspirált a részvételre, így a folytatásban tovább bővülhet a kupán résztvevő felsőoktatási intézmények száma. További érdekesség, a kiemelkedő résztvevőszám mellett, hogy a profi magyar közösség is képviseltette magát az eseményen: magyar CS:GO rajongók számára nem ismeretlen, a többszörös magyar bajnok, és nemzetközi szinten is elismert játékos Domoszlay “Kolor” Ádám mellett a csapattársa Hegedűs 'shiftzzz' Armand is emelte az eseményt" – emelte ki Biró Balázs György, a Magyar E-sport szövetség elnöke.
A döntő eseményen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Győri Széchenyi István Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Debreceni Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem legjobbjai vettek részt.
A kupa egyedi lehetőséget biztosított a League of Legends versenyszám győztesének, hiszen az első helyezett csapat a pénzdíjjal együtt kvalifikálta magát az Amazon University Esports Masters 2022 (UEM) nemzetközi egyetemi bajnokság eseményére is.
League of Legends-ben a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), a Széchenyi István Egyetem, valamint az Óbudai Egyetem idézői összesen három darab Bo3-ban bizonyíthatták tehetségüket és rátermettségüket offline körülmények közt. A végső győzelmet végül az a BME szerezte meg, amelyik a csoportkörökben mindösszesen egyetlen nyert mérkőzést tudott bezsebelni, azonban a kieséses szakaszban mindenkit térdre kényszerítettek.
A végeredmény végül a következő lett:
1. helyezett: Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem (MVP-díjas:Kelemen "DurandaiLeonidas" Kornél)
2. helyezett: Budapesti Corvinus Egyetem
3. helyezett holtversenyben: Széchenyi István Egyetem, Óbudai Egyetem
A CS:GO döntőjében, korántsem a selejtezők alapján várható eredmény született, és sokáig úgy tűnt, hogy hiába a hazai CS:GO-közösségben jól ismert nevekből álló BGE-alakulat, nem ők lesznek akik a végjátékban a bajnoki serleget a maguknak tudhatják. A top 4-es rájátszásba az alapszakaszban hibátlanul játszó Debreceni Egyetem és az Óbudai Egyetem, valamint a minimális hibákkal operáló Budapesti Gazdasági Egyetem és a Budapesti Corvinus Egyetem játékosai jutottak be. A végső csata végül a Debreceni Egyetem és a BGE között dőlt el. Az első pályán Mirage-on hosszabbításban a debreceniek bizonyultak jobbnak, míg a másik két pályán Overpasson és Nuke-on a BGE szerezte meg a győzelmet és így a bajnoki címet is.
1. helyezett: Budapesti Gazdasági Egyetem (MVP-díjas:Hegedűs "SHIFTZZZ" Armand)
2. helyezett: Debreceni Egyetem
3-4. helyezett: Óbudai Egyetemen és Budapesti Corvinus Egyetem
5-6. helyezett: Pécsi Tudományegyetem és Győri Széchenyi István Egyetem
7-8. helyezett: Budapesti Metropolitan Egyetem és Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású e-sport verseny
- Két hónap után búcsúzik az OGEX
- Idén is elismerték a kiemelkedő e-sport teljesítményeket
- Kétnapos programmal várja a látogatókat a budapesti OGEX a HUNGEXPO-n
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Több mint 100 játékot próbálhatunk ki az OGEX 2022 ingyenes rendezvényein
- Az AOC együttműködésre lép a Riot Games-szel
- Országos Gaming rendezvénysorozat indul 2022. február 18-án
- Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.