Értékes nyereményeket vehettek át a pályázók a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén
Hazánk legnagyobb digitális pedagógiai eseményének, a Digitális Témahétnek ünnepélyes záró rendezvényén hirdette ki különdíjasait a Vodafone Magyarország Alapítvány. A programsorozathoz évek óta számos aktivitással kapcsolódó Alapítvány idén egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amellyel a pedagógusok és diákok digitális kompetenciáinak fejlesztését segítette. A Vodafone Alapítvány három kategóriában díjazta a különdíjas verseny résztvevőit.
A Vodafone Magyarország Alapítvány ismét különdíjas pályázattal csatlakozott Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseményéhez, a Digitális Témahéthez. A Témahét során az iskolák megismerhetik a különböző digitális pedagógiai módszereket és innovatív oktatási gyakorlatokat, csatlakozhatnak programokhoz, kihívásokhoz és akár egész héten dolgozhatnak digitális projekteken tanulóikkal. Idén az Alapítvány egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amelyre három különböző kategóriában – 1-4. osztályban tanítók, 5-8. osztályban tanítók, 9-12. osztályban tanítók – nevezhettek a programban részt vevő iskolák pedagógusai. A pályázat nyerteseit 2023. június 6-án hirdették ki a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén, amit a budapesti Eiffel Műhelyházban tartottak meg.
Díjazottak:
1-4. osztályos kategória: Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola
5-8. osztályos kategória: Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium
9-12. osztályos kategória: Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Technikum
Fentieken túl a legtöbb pályázatot benyújtott Zalaegerszegi Liszt Ferenc Általános Iskolát különdíjjal jutalmazta a zsűri. A Vodafone Magyarország Alapítvány kalandjáték-készítő versenyének díjazottai egy-egy 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet nyertek iskolájuknak, a legjobb pályamunkákat benyújtó pedagógusok pedig egy-egy prémium kategóriás tabletet vihettek haza.
„Indulása óta nagy lelkesedéssel veszünk részt valamilyen izgalmas programmal a Digitális Témahéten. Az elmúlt évek sikere után nem is volt kérdés, hogy idén is egy különdíjas pályázat formájában hívjuk közös gondolkodásra a fiatalokat. Az idén 20. évét ünneplő Vodafone Magyarország Alapítvány alapítása óta kiemelten foglalkozik a gyermekek, pedagógusok és szülők digitális kompetenciafejlesztésével, ami tökéletesen illeszkedik az ország legnagyobb pedagógia programsorozatának stratégiai célkitűzéseihez” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.
A nyolcadik alkalommal megrendezett Digitális Témahéthez idén közel 800 köznevelési és szakképzési intézmény csatlakozott. A programsorozat kiemelt témái közé tartozott a digitális állampolgárság, a digitális biztonság és esélyteremtés, illetve a különböző technológiák eszközei és alkalmazásai, kiemelve az algoritmikus gondolkodást és programozást mint az alkotás eszközeit. Utóbbihoz kapcsolódott a Vodafone Alapítvány digitális kalandjáték-készítő versenye is, amire olyan tudásfejlesztő digitális társasjátékokkal lehetett nevezni, amelyek megvalósítása és alkalmazása egyaránt a digitális térben történt. Fontos kritérium volt, hogy a pályamunkák projektként készüljenek: legalább három iskolai tantárgy anyagához kellett kapcsolódniuk, de annak témáját és kivitelezését a szervezők már a diákok és pedagógusok kreativitására és innovatív gondolkodásmódjára bízták.
A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta aktívan dolgozik azon, hogy az ingyenesen elérhető oktatási programjaival, tudásanyagaival és kihívásaival segítse a digitális ismeretek és kompetenciák megszerzését, fejlesztését. Ennek érdekében indította el E-skola néven oktatási platformját, amelyen a diákok, pedagógusok és szülők különböző e-learning alapú ingyenes kurzusokat és segédanyagokat érhetnek el.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátlan belföldi mobilinternetet kínál az új Mobilnet XXL díjcsomag
- Már Vodafone TV médiaboxon is elérhető az RTL+ teljes kínálata
- Életműdíjas színművész tűnik fel a Vodafone Anyák napi videójában
- Újabb Digitális Tantermet adtak át a IX. kerületben
- Görgethető adatkeretet vezet be a Vodafone
- Erősíti otthoni kínálatát a Vodafone Magyarország
- Digitális kalandjátékon keresztül ösztönzi a diákokat a Vodafone Alapítvány
- Határidő-hosszabbítás: március 24-ig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Gyermekek robotötleteit valósítja meg a Vodafone Magyarország Alapítvány
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.