Százmillióan függnek számítógépes játékoktól Kínában

MTI Sajtóadatbank, 2014. május 18. 08:42

Százmillióan függnek kórosan számítógépes játékoktól Kínában - mutat rá egy friss jelentés.

A számítógépes játékokat gyártó Giang Interactive vállalat és az Eguan kínai piackutató cég közös kutatása szerint a teljes lakosság 7,5 százaléka függ ma valamilyen mértékben számítógépes játékoktól a kelet-ázsiai országban. A jelentés úgy fogalmaz: százmillió játékos szenvedett hobbija következtében "mentális változást", vagyis vesztette el önkontrollját vagy vált függővé a játéktól. A férfiak a nőknél 30 százalékkal nagyobb valószínűséggel tartoznak a függők kategóriájába, s a függők aránya a jelentés szerint lakóhelytől függően is változik. A megszállott játékosok legnagyobb arányban, 30 százalékban az északkeleti tartományokban élnek, a közép-kínai Honan tartományban 17, a kelet-kínai Fucsien tartományban 13 százalékban koncentrálódnak. A helyzetükkel a statisztikák szerint ugyanakkor az érintettek nincsenek tisztában. Arra a kérdésre, van-e játékfüggő a környezetükben, 67 százalék felelt igennel, magát ugyanakkor kevesebb, mint 0,1 százalékuk helyezte ennek a csoportnak a tagjai közé. Az online játékok piaca töretlenül nő az országban: értéke tavaly már a kétmilliárd dollárt közelítette, mely a 2012-es értéknek két és félszer

Kulcsszavak: függőség Kína játék

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói

Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM*  vagy IKT**  szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.

2024. április 27. 17:03

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

2024. április 27. 13:59

A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek

Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.

2024. április 27. 12:10

Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra

A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.

2024. április 27. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50