Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye
Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25.000 fiatal látogatott ki a Hungexpóra, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat a szervezők.
Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a PlayIT Show, amely a magyar tulajdonú Meex cégcsoport szakmai tapasztalatának és piaci ismeretének köszönhetően vált pár év alatt jelentős eseménnyé. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban.
„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” - mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.
Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36.000 m2-en található látványosságaira már több mint 25.000 ember volt kíváncsi. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110.000 látogatót vonzottak, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára - így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.
2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is.
„Célunk, hogy a legjobb magyar csapatok a nemzetközi eSport rendezvények szintjéhez méltó körülmények között mérhessék össze erejüket a rajongótáboruk előtt. Ehhez mi speciális hang- és fénytechnikával, óriás kivetítővel ellátott színpadot, valamint szponzoraink révén csúcsminőségű hardvereket biztosítunk” – tette hozzá Csanda Gergely.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Többet költenek a cégek IT eszközökre?
- Több ezren tekintették meg Budapest legnagyobb robotversenyét!
- Véget ért a Lenovo Y Kupa
- Fujitsu Fórum 2016
- Versenyben az okosautókért
- Karnyújtásnyira a virtuális valóság az Alienware vadonatúj gamer laptopcsaládjával
- Itt a gamerek álma: az LG Magyarországon is bemutatta a világ első 144 Hz-es, 21:9 UltraWide monitorát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.