Xbox-fejlesztői képzés indul Magyarországon
Igazi unikummal jelentkezik a tanfolyamain online és offline részvételi lehetőséget egyaránt biztosító IT Factory. A 2010. június 28-án induló 20 órás tanfolyam hallgatói a Microsoft Xbox játékkonzolára készítenek el egy 30 éve töretlen népszerűségnek örvendő játékklasszikust. A képzés során a játékfejlesztés alapjait a Pacman segítségével veszik végig, ezáltal a résztvevők gyakorlatorientált módon sajátíthatják el a nélkülözhetetlen alapokat a grafikától a sprite-kezelésen át a programlogika megvalósításáig.
„Az IT Factory Xbox fejlesztői képzését azoknak a középiskolásoknak és egyetemistáknak ajánljuk, akik a játékfejlesztést szórakoztató keretek között szeretnék megismerni. Ugyan nincs alsó és felső korhatár, tapasztalataink alapján a 16-24 évesek érdeklődését ragadja meg leginkább a téma, mely azon túl, hogy a való életben is használható ismeretek ad, hasznos és szórakoztató nyári elfoglaltságot jelent a fiatal korosztálynak” – mondta Fóti Marcell, a NetAcademia vezetője, jelen képzésben chatmester, segédoktató.
A képzésen való részvételhez ráadásul semmilyen programozói tudás nem szükséges, ezt a hallgatók menet közben sajátíthatják el. A programozás .NET alapokon történik, melynek megismerésével a hazai fejlesztői piacon rendkívül keresett tudás birtokába jutnak.
„Mivel az Xbox programozása teljes mértékben megegyezik az idén ősszel piacra kerülő Windows 7 Mobile programozásával, így a hallgatók az IT Factoryban megszerzett tudást az új platformon azonnal alkalmazni tudják. A dinamikusan fejlődő mobil alkalmazásfejlesztési piacon ez jelentős előnyt jelent, ráadásul ezt a területet egy jó ötlettel akár már az 1-2 fős fejlesztőcégek is bevehetik” – mondta Fóti Marcell.
Az IT Factory Xbox képzése a NetAcademia Oktatóközpontban vagy otthonról, online is végezhető. Aki ez utóbbit választja, annak az otthoni számítógépére fel kell telepítenie a Visual Studio 2010 és az XNA Framework fejlesztőalkalmazásokat. Ezt a tanfolyamot megelőző nulladik napon az oktatóval közösen végzik el a jelentkezők. A szükséges szoftvereket a Microsoft Magyarország biztosítja a résztvevők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Magyar valóságjáték a CeBit platinadíjasai között
- Magyarországon rajtol a hivatalos etikushekker-képzés új verziója
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.