Nemzetközi népszerűségnek örvend a hazai fejlesztésű online csapatépítő
Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztése a Flinkit!, amely a klasszikus céges csapatépítőket ötvözi akár home office-ban, akár szabadtéren játszható saját online játékokkal. A fejlesztők komoly HR-es tapasztalatokra építve dolgozták ki a platformot, ami különböző kerettörténetek köré épülő kihívások elé állítja a játékosokat. Pintér Antal ötletgazda arról beszélt, mivel a koronavírus-járvány miatt az irodai munkavégzés háttérbe szorult, a személyes találkozók száma lecsökkent, alkalmazásukat azonnal az igényeknek megfelelően alakították át, így a korlátozások mellett is lehetővé téve az értékes csapatépítők megtartását.
A tavaly márciusban kirobbant koronavírus-járvány teljesen megváltoztatta az addigi életünket, és a cégeknek is gyorsan reagálniuk kellett a fejleményekre. Mindez nemcsak azzal járt, hogy az irodai munkavégzésről home office-ra álltak át a legtöbben, de a vállalatok fejlődésében jelentős szerepet betöltő csapatépítőket is azonnal újra kellett gondolni.
A Flinkit! ötlete már a járványt megelőzően megszületett, de a startup vezetői a koronavírus hatásaira reagálva döntöttek úgy, hogy online formába is átültetik a platformot. Céljuknak tekintették, hogy a járványhelyzetben legyen egy olyan, mindenki számára elérhető csapatépítő játék, amelyet mindenki otthonról elér és a kollégák akkor is jól tudják magukat érezni, ha fizikálisan nem is tartózkodnak egy helyen.
Az offline csapatépítők még nem tértek vissza
Pintér Antal ügyvezető arról beszélt, a csapatépítés a járványt megelőzően általában 1-2 napos személyes programot takart. Ez lehetett strukturált vagy kevésbé szervezett is, de a lényeg tulajdonképpen mindig az, hogy a munkatársak közös élményeket szerezzenek, mely a csapat összecsiszolódását szolgálja.
„A home office hirtelen elterjedésével a csapatépítőt nem volt könnyű átszervezni az online térbe. A legtöbben kivártak, mondván 1-2 hónap eltelik, aztán minden visszaáll a régi kerékvágásba. Csakhogy amint véget ért a tavalyi nyár, a csapatépítés főszezonjának számító szeptember-októberben jött a második hullám is. Akkor merült fel igazán az igény, hogy valahogy online módon közösen csináljanak valamit a cég dolgozói” – fogalmazott a több mint 20 éves szervezetfejlesztési tapasztalattal rendelkező szakember.
A Flinkit! alapítója arról is beszélt, karácsonykor volt igazán érezhető az online csapatépítők fellendülése, de a fokozatos nyitás ellenére még idén tavasszal sincsenek jelenléti tréningek. A vezetőket ez komoly dilemma elé állítja, hiszen két lehetséges választásuk van: vagy most szerveznek meg egy online programot, vagy bíznak egy őszi jelenléti eseményben, de azt senki nem tudja most biztosan megmondani, hogyan alakul a járvány hónapok múlva.
„A cégek felnőttek a jelenlegi helyzethez, pedig két évvel ezelőtt még a legtöbben nem is értették, ha online csapatépítőről beszéltünk. Elég komoly kereslete van most ennek, amit egyrészt a kényszer szült, de a technológiai háttérnek köszönhetően ma már jó alternatív megoldásokat lehet találni. Jellemzően egyébként offline programokat helyeznek át az online térbe, ilyen lehet egy borkóstoló is. A Flinkit! nagy előnye viszont, hogy az internetre született” – fogalmazott.
Előkelő negyedik hely a Product Hunton
A Flinkit! az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztése, mely a klasszikus céges csapatépítőket ötvözi akár home office-ban, akár szabadtéren játszható saját online játékokkal. A fejlesztők komoly HR-es tapasztalatokra építve dolgozták ki a platformot, mely különböző kerettörténetek köré épülő kihívások elé állítja a játékosokat. Korlátlan létszámban játszható, nincs kötöttség a település illetőségét tekintve sem.
Pintér Antal elmondta, a Flinkit!-et feladványok, pontgyűjtés és fejtörők jellemzik. A résztvevők a játék elején eldönthetik, hogy egymás ellen versenyeznek, vagy csapatokat alkotva teljesítik a játékot.
„A kreatív feladatmegoldások kimozdítják a csapattagokat a mindennapi mókuskerékből és olyan új impulzust nyújtanak számukra, amelyek a közös napi munkavégzésben nincsenek jelen. Különlegessége, hogy nem hagyományos lebonyolítású csapatépítőként funkcionál: akár szervezés, akár maga a játék, akár a játék közbeni kommunikáció tekintetében minden a résztvevőknek kedvez. E-mailben kapott kóddal indítható a játék, ezt követően egyszerű csapatszervezés következik, játékon belüli story választása, majd játék indítás” – értékelt az ötletgazda.
A fejlesztést tavaly novemberben mutatták be a Product Hunton, melyen az érdeklődők a technológiai újdonságokat láthatják az elsők között. A Flinkit! előkelő negyedik helyen végzett, és ez rögtön meglátszott a népszerűségben is: karácsonyig több száz csapat játszott a platformon.
Pintér Antal azt is elárulta, többek között olyan cégek dolgozói is a Flinkit!-en játszanak, mint a Coca-Cola, az Apple, a Nike, a Microsoft vagy épp az Uber, tehát gyorsan világhírre tettek szert.
Kép: flinkit.io
Kapcsolódó cikkek
- 97%-ban elmaradtak 2020-ban a csapatépítők
- 22 Bet – széleskörű sportfogadási kínálat egy helyen
- Elérkezett az év végi csapatépítők ideje
- Maradjunk otthon – de játsszunk élőben!
- Miért jobb az Eldorado, mint más piacterek?
- Bónusz típusok az online kaszinókban
- Home office és a mögötte rejlő nehézségek
- Hogyan hat a COVID-19 az online szerencsejáték iparra?
- Online csapatépítés, nem csak a karantén idejére
- Magyar fejlesztésű szoftver mentheti meg a szabadulószobákat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.