ATI-bemutató látványcsodákkal
Mint minden sikeres high-tech cég, az ATI is főleg fejlesztőmérnököket foglalkoztat, a közel 800 fős stáb több mint fele magasan képzett hardver- és szoftvermérnök.
Bár az ATI nem fejleszt játékprogramokat, a bemutatón mégis néhány játékprogram részletével illusztrálták az új chipek teljesítményét, de nem volt hiány a legújabb trükkök, különféle látványos felületek, tükrözések és 3D-s animációk rendkívül gyors megjelenítésében sem.
Mindannyian jól emlékszünk még azokra az időkre, amikor a képernyőn az emberi mozgásokat a fejlesztők még pálcikaemberkékkel animálták, nem felejthetők az első Commodore-játékok durva, szinte felismerhetetlen (inkább 2, mintsem 3D-s) figurái - ezekhez képest a fejlődés szinte elképesztő. A mai fejlesztők részére már olyan hardveres és szoftveres eszközkészlet áll rendelkezésre, amellyel szinte teljesen valósághű mozgású embereket és állatokat lehet generálni, így azután nem csoda, hogy a mai kisiskolások szinte elvesznek a jobbnál jobb és főleg látványosnál látványosabb játékok választékában.
Az Axicónak közismerten régi kapcsolata van a kanadai céggel, Tuska István igazgató így jellemezte a két cég együttműködését, illetve jövőbeni terveiket:
- Kapcsolatunk körülbelül négy éve kezdődött. Az elmúlt időszakban folyamatosan növekedett az Axico ATI-termékekből származó bevétele, s időközben az ATI is megerősítette és stabilizálta előkelő helyét: a videokártya-értékesítésben ma már piacvezető. Mint az ATI egyedüli hazai partnere arra törekszünk, hogy a cég világpiaci pozícióinak megfelelően Magyarországon is vezető helyre kerüljön.
Az Axico az ATI teljes termékválasztékát árulja, kivéve a Radeon chipet, ám egy székesfehérvári fejlesztőtársaság már teszteli az ATI új lapkáit. A nagyobb hazai számítógép-összeszerelő cégek már elkötelezték magukat az ATI mellett, jelenleg a kiváló ár/teljesítmény mutatójú video- és a multimédiás kártyákat építik be a PC-kbe.
A résztvevők közül néhányan csodálkoztak, amikor az ATI marketingmenedzserétől a 0,25 és a 0,18 mikronos technológiáról hallottak, hiszen ismeretes, hogy a chipgyártók - például az Intel - ennél korszerűbb technológiával dolgoznak, de az ATI mindig is híres volt arról, hogy berendezéseiben az első a stabilitás és a biztonság, s csak utána jön a technológia. Ezért is lehet az ATI piacvezető a videokártyák fejlesztésében, gyártásában és eladásában, ezt a pozíciót ilyen fokú stabilitás nélkül egészen biztosan nem tudta volna elérni.
Érdekes volt látni, hogy amikor Ed Knight a bemutató végén elindította a cég által gyártott kártyák teszteléséhez használt játékokat, az előadóterem üvegablakainál szinte összefutottak a kávéház felszolgálói. Megjegyzéseikből pontosan meg lehetett állapítani, hogy az ATI-eszközökkel generált "játékcsodák" biztosan nagy sikert fognak elérni a magyar piacon is.
Talán hasznos volna néhány iskolába is elhelyezni egy-két fejlesztőrendszert, még elképzelni is gyönyörűség, hogy milyen varázslatokat végeznének a diákok ezekkel az eszközökkel.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Megvenné a VIA-t az nVidia?
- Magyar Telekom: 74 forintos osztalékjavaslat
- Az Avid erősíti online ügyfélszolgálatát
- S&P: negatív figyelőlistán a Deutsche Telekom
- A BMC Software megvásárolja a BladeLogicot
- Gondban a Siemens
- A DT 20 százalékot szerez az OTE görög távközlési cégben
- A Ricoh újra a fenntartható vállalatok 100-as listáján
Először szerzett aranyérmet magyar csapat a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Az idén Szíria által rendezett Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpia (IIOT) világversenyt a miskolci Földes Ferenc Gimnázium diákjai nyerték meg a tíz résztvevő csapat közül. A világverseny előkészületeihez is jelentősen hozzájárult Magyarország, hiszen az idei versenyre kiválasztott feladatok kétharmadát magyarok állították össze.
A Vodafone országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett
A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben, Székesfehérváron és Nyíregyházán élvezhetik a szolgáltató ügyfelei a gyorsabb mobilinternetet.
Digitális gyermekvédelmi konferenciát szervezett az NMHH és az ELTE
A szabályozás területén megindult fejlődés Európa és Magyarország számára is kiemelten fontos, csak ez teremti meg a lehetőséget a gyermekek szexuális kizsákmányolásának feltárásához, és teszi lehetővé, hogy a bántalmazás önkéntes bejelentése és a monitorozási kötelezettség közösen segítse a gyermekek védelmét az online térben. Többek között ez is elhangzott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar által a gyermekek online bántalmazása elleni védekezésről szervezett konferencián.
Gaming mindenkinek: nagy teljesítményű gaming kedvező áron
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bemutatja a G4 sorozat legújabb tagjait az elismert AOC GAMING portfólióból, a 23,8 hüvelykes (60,5 cm) 24G4XE és a 27 hüvelykes (68,6 cm) 27G4XE modelleket. Az idén bemutatott, formabontó, lopakodó repülőgépek által inspirált dizájnnal rendelkező új G4 sorozat, a 24G4X és 27G4X állítható magasságú Full HD modellekkel, valamint a QHD Q27G4X modellel, már elérhető a piacon.
My Mp3 Splitter 3.3.0.0
A felhasználóbarát My MP3 Splitter lehetővé teszi az MP3-as zenék vágását és szerkesztését. A program által készített új fájlnak ugyanaz lesz a hangminősége, mint az eredetinek, hiszen minőségveszteség nélkül tudja elvégezni a rábízott feladatot. Remekül használható telefonos csengőhangok létrehozására is. Az alkalmazás metaadat szerkesztési képességgel is rendelkezik.