Carmack a 64 bites jövőről

Nyerges Tibor Nyerges Tibor, 2000. május 3. 20:54
John Carmack, a Quake játékok fő tervezője és programozója legújabb terveiben kifejti a 3D grafika fejlődésének jövőjét, amiben a jelenlegi 32 bites színvilág továbbfejlődését vetíti előre.
A mostani WinHEC-en történt események, az nVidia és az ATI következő generációs videokártyái láttán sokak tehetik fel a kérdést, hogy milyen játéknak van szüksége ekkora teljesítményre. Carmack kifejtette a szabvány 64 bites szín szükségességét, mivel a gyors 3D-kártyák nem a még nagyobb felbontások (még több pixel) felé fejlődnek, hanem sokkal több dolgot képesek egyetlen pixelen csinálni.

Az új, bonyolult környezeti hatások - mint pl. a domború felületek (bump mapping) - sokkal valószerűbben jelenítik meg a való világban meglévő anyagokat és tükröződéseket, sokkal több réteget használnak, és pixelszinten kombinálják azokat. Az elsőként a Quake III-ban felhasznált pixelenkénti árnyékolás már a GeForce 2 GTS fő jellemzője. Az a gond a jelenlegi 32 bittel, hogy számos dinamikus fényforrást le kell butítani a mostani szintre, a bonyolult számítások minden lépésénél figyelni kell, hogy beleférjen a mai hardverek 32 bites szabványába. Ez a minden számolásnál bekerülő pontatlanság a kép reszketését, és 32 bites színmélység esetén is nyilvánvaló színeltéréseket okozhat.

Carmack kifejtette azt is, hogy a mostani fejlődés csökkentheti a játékokban a rést a valós idejű renderelés és a Pixar-féle előre generált videók között. A 3D-hardverpiac igen gyors gigapixeles teljesítményre fejlődésével ideje a fejlesztőknek is átgondolni a kártyák még hatékonyabb kihasználását. Persze a szabványok bármilyen mostani megváltoztatása hosszú ideig nem lenne semmilyen kihatással a termékekre; a 32 bites színmélység is még csak tavaly lett széles körben elfogadott.

(GameSpot)

A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei

Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban. 

2024. április 29. 19:48

Scite 5.5.0

A SciTE rengeteg programnyelvet ismerő, könnyen kezelhető kód- és szövegszerkesztő alkalmazás. Leginkább a forráskódok szerkesztését támogatja, tartalmaz szintaxiskiemelő / szintaxis-színező funkciót, így a forrásban azonnal észrevehetőek a félregépelések.

2024. április 29. 19:41

ImgDrive 2.1.6

Az ImgDrive alkalmazás lehetővé teszi akár hét virtuális meghajtó létrehozását, amelyek segítségével lemezképfájlokat lehet futtatni. A támogatott lemezképformátumok: CCD, CUE, ISO, ISZ, MDS és NRG.

2024. április 29. 19:39

Az Európai E-sport Szövetség tisztújításán magyar tisztségviselő is bizalmat kapott

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi tag képviselte.

2024. április 29. 18:05

Harmincmilliárd eszköz csatlakozhat a mobilhálózatokhoz 2025-re

Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban. 

2024. április 29. 16:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14